دو اثر از آثار زینعلی در بین ۱۴ نمایشنامه منتخب هیئت بازخوانی جشنواره البرز

تازه ها

دو اثر از آثار زینعلی در بین ۱۴ نمایشنامه منتخب هیئت بازخوانی جشنواره البرز

نظرات ()

از بین ۱۴ اثر منتخب برای مرحله بازبینی جشنواره استانی البرز، سه اثر سهم فردیس شد که دواثر آن از نوشته های بهنام زینعلی است و باز هم مهر تائیدی است بر میزان هنر، علم و آگاهی نقاب صحنه ای ها...
 
بهنام زینعلی کارگردان سینما و تئاتر
 
اسداله جعفری ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمایشنامه خواستگاری به نویسندگی و کارگردانی بهنام زینعلی، نمایشنامه پدرانه به نویسندگی آرش عباسی و به کارگردانی حامد حکیمی فر و نمایشنامه یک مشت احمق به نویسندگی بهنام زینعلی و به  کارگردانی یحیی غفاری از جمله نمایشنامه های پذیرفته از شهرستان فردیس است.
وی گفت: با توجه به سوابق اجرایی جشنواره تئاتر استانی البرز، این برای اولین بار است که سه متن از آثار هنرمندان شهرستان فردیس در جشنواره تئاتر استانی ، به مرحله بعدی راه می یابد و امیدواریم این موفقیت، شروع مناسبی برای نقش آفرینی هرچه بیشتر و بهتر هنرمندان نمایش فردیس در عرصه هنرهای نمایشی استان البرز باشد .
وی ادامه داد: پس از بازخوانی متون ارسالی به دبیرخانه جشنواره تئاتر استانی البرز از مجموع ۷۲ اثر واصله از سراسر استان به دبیرخانه جشنواره ۱۴ متن بصورت مستقیم به مرحله بعد راه یافتند که ۳ متن راه یافته به این مرحله متعلق به هنرمندان تئاتر شهرستان فردیس است و با توجه به تعداد کل آثار و تعداد آثار راه یافته به مرحله بعد ، شهرستان فردیس توانسته است سهم مناسبی را به خود اختصاص دهد .
وی با بیان اینکه هنر رساترین ابزار برای انتقال ارزشها و مفاهیم است، اظهار داشت: طی ماههای گذشته نشست های متعددی را با هنرمندان عرصه تئاتر و نمایش شهرستان فردیس تشکیل داده ایم که طی هماهنگی ها و برنامه ریزی های صورت گرفته ، تلاش مناسبی برای ساماندهی انجمن نمایش و همچنین برگزاری دوره ها و کلاسهای آموزشی شروع شده است.
آثار این جشنواره توسط داوران بخش بازخوانی متون نمایشی آقایان حسین پاکدل ، محمد حسین ناصر بخت و عبدالحی شماسی بررسی و اعلام نتایج شده است و پنجمین جشنواره تئاتر استان البرز نیمه اول شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد.ک/۳
۷۴۱۳/۱۵۳۵