محرم 94 بزرگترین نمایش مذهبی بهنام زینعلی بروی صحنه میرود

تازه ها

محرم 94 بزرگترین نمایش مذهبی بهنام زینعلی بروی صحنه میرود

نظرات ()

سرویس خبری : اجرای نمایش چلچراغ ، یکی از عظیم ترین پروژه های نمایشی فردیس خواهد بود

بهنام زینعلی نویسنده و کارگردان نمایش چلچراغ به خبرنگاران گفت : نمایش مذهبی چلچراغ ، یکی از پرهزینه ترین آثار نمایشی هنرمندان نقاب صحنه است که برای محرم 94 بازسازی خواهد شد.

 

بهنام زینعلی استاد تئاتر و سینما

 

چلچراغ یک اثر تلفیقی برگرفته از صحنه های روضه ای ، دیالوگ و فرم است که به بیان واقعه عاشورا میپردازد. در این اثر نمایشی بالغ بر چهل بازیگر ایفای نقش میکنند که یکی از دلایل انتخاب همین عنوان نیز ، تعداد نفرات این پروژه میباشد.

زینعلی که به تازگی اجرای نمایش یک آسمان عشق را با تهیه کنندگی سهیل کاتبی به روی صحنه داشت ، این بار چلچراغ را با تهیه کنندگی مجتبی نوری به اجرا خواهد برد.

بهنام زینعلی از معدود کارگردانان فردیس و البرز است که با بیش از یک دهه فعالیت مستمر در امر اجرای نمایش های پرمخاطب ، آثارش را با حمایت تهیه کنندگان بخش خصوصی تولید میکند و اغلب وابسته به سازمانهای مرتبط نمیشود.

چلچراغ نیز بعنوان یکی از پرهزینه ترین نمایش های مذهبی استان است که با هزینه ای بیش از سی میلیون تومان تولید و بازسازی شده است. استفاده از اسب های نر عربی، فضاسازی در ابعاد واقعی ، استفاده از تجهیزات تخصصی نور و صدای دیجیتال و چندبعدی ، از شاخصه های این نمایش مذهبی است که به همت تیم تهیه و تولید این اثر (مجتبی نوری ، مهدی سهرابی و...) مهیا شده است.

چلچراغ به نویسندگی و کارگردانی بهنام زینعلی است که در آن هنرمندانی چون : بهنوش مرادی ، مجید خلیلی ، کیمیا امینی ، عاطفه جلالی ، رامین پورعبدالله ، حسان هوشدار ، رامین محمدی ، مهبد سعیداوی ، حمید صالحی ، پوریا روستایی ، مجید جوشنگ ، فاطمه ضرغام ، فاطمه حبیبی ، زهرا کزازی ، فاطمه حیدری و  ... ایفای نقش میکنند. همچنین این دومین پروژه ای است که عاطفه جلالی (همسر بهنام زینعلی) بعنوان دستیار و برنامه ریز در آن مشغول است. همچنین رامین پورعبدالله نیز دیگر دستیار زینعلی در این پروژه سنگین میباشد.

چلچراغ از شب ششم محرم از ساعت 20:30 در محل کرج . جاده ملارد . شهرک 110 . چهارراه سعدی ، روبروی مسجدالنبی بمدت 5 شب پذیرای علاقمندان و عزاداران حسینی است . لازم بذکر است اجرای این اثر گسترده بصورت رایگان و برای عموم آزاد میباشد.