بهاریه ای نه چندان بهاری، تلخ و پاییزی

تازه ها

بهاریه ای نه چندان بهاری، تلخ و پاییزی

نظرات ()

بهاریه ای نه چندان بهاری، تلخ و پاییزی

نيما شاهرخ شاهي

نیما شاهرخ شاهی

نیما شاهرخ شاهی بازیگری که با بازی در فیلم سینمایی«پارک وی» توانست به چهره شناخته شده ای در سینمای ایران تبدیل شود، در سال ۹۴ بسیار پرکار بوده است. وی در خصوص نگاهش به سال جدید و فعالیت های تازه اش به بانی فیلم گفت:‌ «من فکر می کنم ما مشکلات زیادی داریم. مثلاً با حذف تله‌فیلم که بخش زیادی از تولیدات نمایشی به آن اختصاص داشت، ما با مشکلات زیادی رو به رو شده ایم و عده زیادی بیکار شده اند. در سینما هم اوضاع به همین شکل است و مشخص نیست که چه کسی باید مدیریت این شرایط را برعهده بگیرد. من در سال۹۴ در ۱۳ اثر حضور داشتم و اگر درباره بیکاری هنرمندان حرف می زنم، منظورم کسانی هستند که در طول سال هیچ کاری نداشته اند.
از نظر من بهتر است در سال جدید به جای کم کردن از کمیت کارها به کیفیت آنها توجه کنیم. متأسفانه هر سال بیکاری ها و پول ندادن ها بیشتر می‌شود. به تازگی مد شده است که قسط آخر کار پای خودمان باشد! یعنی قسط آخر کار را آنقدر پرداخت نمی کنند تا بعد از چند وقت مثلا با۱۰ میلیون مجبور به رضایت می شویم. کار ما فرهنگ و فرهنگ سازی است و دنیای هنر شایسته چنین رفتارهای چرکی نیست.
واقعیت تلخی است و شاید جالب به نظر نرسد که کسی در بهار و عید نوروز و… از این حرف ها بزند، ولی حقیقتاً من شاهد بیکاری و زندگی سخت هنرمندان زیادی هستم که سالها برای فرهنگ و هنر این مملکت در هر شرایطی تلاش کرده اند. دردناک تر این است که معضلات سال به سال بیشتر می‌شود و کسی به فکر یک راه چاره اساسی نیست».
بازیگر فیلم سینمایی «دموکراسی تو روز روشن» ضمن تأکید به لزوم وجود امید در دل همه انسان ها برای ادامه حیات، افزود: «همه می دانیم که آدمیزاد با امید زنده است و ما امیدوار هستیم، اما امیدواری گره از مشکلات باز نمی کند و زمان آن رسیده است که برخی مسائل به شکل جدی حل شود. هنرمند باید تأمین مالی داشته باشد، باید آینده شغلی خود را تضمین شده بداند. دوستان تهیه کننده که نمی دانم شب چطور آسوده می خوابید، دستمزد عوامل را پرداخت کنید. بهاریه من همین است هرچند اگر تلخ و پاییزی به نظر می رسد. همیشه همه چیز مثل بهار گل و بلبل نیست و امیدوار هستم با آغاز بهار، زمستان مشکلات عرصه های مختلف به خصوص فرهنگ و هنر به پایان برسد».