«آن ها» ساخته ی سید مرتضی سبزقبا در بخش Video Library بازار سی و چهارمین جشنواره ی جهانی فیلم فجر

تازه ها

«آن ها» ساخته ی سید مرتضی سبزقبا در بخش Video Library بازار سی و چهارمین جشنواره ی جهانی فیلم فجر

نظرات ()

پوستر سی و چهارمین جشنواره ی جهانی فیلم فجر
پوستر فیلم «آن ها»- طراح پوستر: سید مرتضی سبزقبا- عکس از: امین نظری- امور رایانه: حجت کایدخورده

فیلم «آن ها» ساخته ی سید مرتضی سبزقبا برای حضور در بخش Video Library نوزدهمین دوره ی بازار بین‌ المللی سی و چهارمین جشنواره ی جهانی فیلم فجر انتخاب شد.

فیلم کوتاه "آن ‌ها" به نویسندگی و کارگردانی سید مرتضی سبزقبا پیش از این در سومین جشنواره ی فیلم و فیلمنامه‌ نویسی بسیج خوزستان جوایز بهترین تدوین، بهترین صدابرداری و بهترین صداگذاری را دریافت کرده است. این فیلم در دهمین جشن تصویر سال تهران، سومین جشنواره ی ملی فیلم کوتاه بسیج تهران، نهمین جشنواره­ ی بین المللی فیلم­ کوتاه MOUNTAIN, ZAKOPANE لهستان، سومین جشنواره­ ی بین ‌المللی فیلم کوتاه PUNE هندوستان، سومین جشنواره ی بین ‌المللی فیلم کوتاه JAIPUR هندوستان، بیست و چهارمین جشنواره ی بین‌ المللی فیلم کوتاه MEDIAWAVE مجارستان، بیست و نهمین جشنواره ی بین‌ المللی فیلم کوتاه BLACK آلمان، نخستین فستیوال فیلم‌ های ایرانی در آلمان (Iranian Film Festival in Germany)، سیزدهمین جشنواره ی بین ‌المللی فیلم مقاومت تهران، هفته ی هنر انقلاب اسلامی حوزه ی هنری استان خوزستان و همچنین در شانزدهمین هفته ی باشگاه فیلم موسسه ی فرهنگی، هنری شهید آوینی که به اکران و نقد و بررسی فیلم های شاخص سینمای کوتاه کشور اختصاص دارد به نمایش درآمده و مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

فیلم "آن ها"، روایتگر زندگی مردمانی است که در طول 8 سال، با شکیبایی و بردباری بی مانندشان پایداری نمودند و در برابر جنگی ناخواسته و نابرابر کمر خم نکردند و سر فرود نیاوردند. این فیلم ادای دینی است به مردم شریف دزفول، که با صبر و استقامت شان در برابر ظلمی بزرگ ایستادند و از خود و ناموس و وطن شان دفاع کردند.

در فیلم "آن ها"، علیرضا خداداد، عظیم سبزقبا، مهدی شریفی، علیرضا کلیددار، فاطمه سیاح طرفی و علی نوری ایفای نقش کرده اند و حوزه ی هنری استان خوزستان نیز تهیه و تولید این فیلم را برعهده داشته است.

اسامی عوامل دیگر فیلم "آن ها" به این شرح است: نویسنده و کارگردان: سید مرتضی سبزقبا- تصویربردار: امیر علی ویسی- تدوین و صداگذاری: فرید دغاغله- صدابردار: ارسطو مفاخری- طراح صحنه، لباس و گریم:حمید نورآبادی، رضا چراغ چشم- عكاس: امین نظری- تصویربردار پشت صحنه: حجت کایدخورده- دستیار تدوین: لیلا کرامت- دستیار تصویربردار: مهدی پیوسته، رضا خاقانی- منشی صحنه: فاطمه سیاح طرفی- مدیر تولید: حسین علیزاده- مجری طرح: مرکز آفرینش های هنری دزفول.

لازم به ذکر است که هدف اصلی بازار فیلم سی و چهارمین جشنواره ی بین‌ المللی فیلم فجر ایجاد محیطی برای معرفی، تبلیغ و توزیع فیلم‌ های خانوادگی ایرانی و فیلم‌ های خارجی انسان دوستانه و اخلاقی با تاکید بر پرهیز از فیلم‌ های غیراخلاقی است. به علاوه، بازار فیلم ایران نگاهی ویژه به آثاری دارد که در گسترش پیام عدالت طلبی و دفاع از ستمدیدگان و همینطور تاکید بر ارزش های اخلاقی و انسانی در دنیایی متعصب و غیرانسانی موثر باشند.

در همین راستا، بازار بر فیلم هایی از خاورمیانه و آسیای مرکزی و آثاری که پیام آور صلح و دوستی در مقام آموزه های راستین پیامبران الهی است، تمرکزی خاص دارد. همچنین این رویداد فضای مناسبی برای آشنایی و تبادل نظر و ایجاد فرصت‌ های همکاری میان تهیه‌کنندگان، پخش‌کنندگان، غرفه داران و فروشندگان فیلم و برنامه ‌های تلویزیونی ایران و کشور‌های خارجی را فراهم می کند.

گفتنی است که نوزدهمین دوره ی بازار بین‌ المللی فیلم و برنامه ‌های تلویزیونی ایران، به عنوان یکی از بخش‌ های مهم سی و چهارمین جشنواره ی جهانی فیلم فجر، از تاریخ ۱ تا 6 اردیبهشت ماه 1395 مطابق با ۲۰ تا ۲۵ آوریل سال ۲۰۱۶ میلادی در تهران برگزار می شود.

در اداره کل امور استان ها و مجلس حوزه ی هنری بخوانید.
در حوزه ی هنری خوزستان بخوانید.

در ایسنای خوزستان بخوانید.
در شوشان بخوانید.
در ایکنا بخوانید.

یا حق.