جشنواره تئاتر تجربه برگزیدگان خود را شناخت

تازه ها

جشنواره تئاتر تجربه برگزیدگان خود را شناخت

نظرات ()

به نقل از سایت خبری تئاتر: پانزدهمین جشنواره تئاتر تجربه شب گذشته 10 اسفند ماه با اعلام برگزیدگان به کار خود پایان داد که در این رویداد به جای جایزه نقدی به منتخبان تبلت و هارد اکسترنال اهدا شد.

سایت خبری تئاتر:  مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره تئاتر تجربه شب گذشته شنبه 10 اسفند ماه با حضور هنرمندان، اساتید دانشگاه و دانشجویان تئاتر در سالن شهید آوینی پردیس هنرهای نمایشی دانشکده هنرهای زیبا به کار خود پایان داد.

برگزیدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر تجربه در بخشهای مختلف عبارتند از:

بخش خلاقیت

- موسیقی: گروه داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه جشنواره از شاهد علیزاده برای موسیقی نمایش عاشقانه زال تقدیر کرد.

- طراحی صحنه و لباس: گروه داوران ضمن اظهار تأسف نسبت به اهتمام ناکافی به طراحی صحنه و لباس مناسب و خلاقانه در بخش خلاقیت بدون اعلام برگزیده از محمدرضا طاهرنژاد طراح صحنه نمایش «وعده وصل» تقدیر کرد.

- بازیگری متن: گروه داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه جشنواره از آقای محمدرضا تقوی‌نژاد بازیگر نمایش «وعده وصل» تقدیر کرد.

در این بخش پویا رئیسی بازیگر نمایش «چرخش در 360 درجه» به عنوان بازیگر برتر معرفی شد.

- بازیگری زن: در این بخش اسما یوسف‌پور بازیگر نمایش «ناصرالدین‌شاه، گربه قجری و منیژک» مورد تقدیر قرار گرفت و مینا مقامی‌زاده بازیگر نمایش «مجلس حامله‌خوانی» به عنوان بازیگر برتر معرفی شد.

- کارگردانی: در این بخش پویا رئیسی کارگردان نمایش «چرخش در 360 درجه» مورد تقدیر قرار گرفت و جایزه برگزیده به سجاد طهماسبی کارگردان «مجلس حامله‌خوانی» رسید.

- نمایشنامه‌نویسی: در این بخش از کیامرث خرده‌بین و حسن رضایی نویسندگان نمایشنامه «ناصرالدین گربه قجری» تقدیر به عمل آمد و سجاد طهماسبی به خاطر نگارش نمایشنامه «مجلس حامله‌خوانی» به عنوان برگزیده معرفی شد.

- گروه داوران: به خاطر ایده موضوع و تلاش هنرمندانه برای روابط بین فرهنگی و نگاه انسانی از نمایش «صدف خالی یا سناریویی که خیس شد» به کارگردانی علیرضا سعیدی تقدیر ویژه کرد.

بخش آزاد

- موسیقی: گروه داوران از عادل پورصمدی و صبا صفوی برای نمایش «واپسین سه‌شنبه» تقدیر کرد.

- طراحی لباس: در این بخش از حسین توازنی‌زاده و پارمیدا رضوی طراح لباس نمایش «آمستردام» تقدیر شد و جایزه برگزیده به ناهید حاجی‌محمدی برای طراحی لباس نمایش «مدهآ» اهدا شد.

- طراحی صحنه: هیأت داوران از سیدسعید هاشم‌زاده طراح صحنه نمایش «اتلو یک کلاژ» تقدیر کرد و جایزه ویژه این بخش را به مصطفی مرادیان طراح صحنه نمایش «واپسین سه‌شنبه حامله‌خوانی» اهدا کرد.

- بازیگری مرد: گروه داوران از سیاوش میری در این بخش برای بازی در نمایش «thebes got talent» تقدیر به عمل آورد.

همچنین نوید فیاض بازیگر نمایش «شوایک سرباز پاکدل» و هادی عطایی را به عنوان برگزیده معرفی کرد.

- بازیگری زن: در این بخش هیأت داوران از شهرزاد وجدانی بازیگر نمایش «مدهآ» تقدیر به عمل آورد و مونا احمدی بازیگر نمایش‌های «شوایک سرباز پاکدل و یک میلی میکرون تا مرگ» را به عنوان برگزیده معرفی کرد.

- هیأت داوران همچنین از مهدخت پویایی و پونه پارسایی تقدیر به عمل آورد.

- بخش کارگردانی: در این بخش از سها آردم کارگردان نمایش واپسین سه‌شنبه تقدیر به عمل آورد و سیدسعید هاشم‌زاده کارگردان نمایش «اتلو یک کلاژ» را به عنوان کارگردان برگزیده معرفی کرد.

نمایشنامه‌نویسی: در این بخش از حمزه امامی نویسنده نمایشنامه «همچون که دراز کشیده بودم و داشتم می‌مردم» تقدیر به عمل آورد و جایزه برگزیده به احمد سلگی نویسنده «یک میلی میکرون تا مرگ» رسید.

گروه داوران از میان نمایش‌های حاضر در پانزدهمین جشنواره تئاتر تجربه دو نمایش را به صورت مستقیم و سه نمایش را برای حضور در دور دوم بازبینی‌های جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی معرفی کرد بنابراین نمایش‌های «اتلو یک کلاژ» و « thebes got talent» به صورت مستقیم و نمایش‌های «واپسین سه‌شنبه حامله‌خوانی و یک میلی‌میکرون تا مرگ» به مرحله انتخاب جشنواره تئاتر دانشگاهی معرفی شدند.

بخش نمایشنامه‌خوانی

- نقش‌خوان مرد: هیأت داوران در این بخش لوح تقدیر و جایزه خود را به سعید زارعی برای نمایشنامه‌خوانی «چشمان کاملن بسته و خیس» اهدا کرد.

- نقش‌خوان زن: در این بخش هیأت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه ویژه از آیدا توتونچی برای نمایشنامه‌خوانی «چشمان کاملن بسته و خیس» اهدا نمود.
- کارگردانی: در این بخش ایمان عزیزی صدیق برای کارگردانی نمایشنامه‌خوانی «پرهام» مورد تقدیر قرار گرفت.

همچنین هیأت داوران متشکل از فریندخت زاهدی، حمیدرضا نعیمی و زهرا خسروی نمایش‌های «پرهام و چشمان کاملن بسته و خیس» را جهت حمایت برای اجرای عمومی معرفی کرد.
www.teater.ir/?news=139212111