خیابانی در تهران به نام علی اکبر فرهنگی نامگذاری شد

تازه ها

خیابانی در تهران به نام علی اکبر فرهنگی نامگذاری شد

نظرات ()

آیین نامگذاری خیابانی به نام علی اکبر فرهنگی/ عکس: محمد عبادالله، دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه ها

شفقنا رسانه– آیین نام گذاری خیابان دکتر علی اکبر فرهنگی به پاس نیم قرن تلاش در حوزه مدیریت، ارتباطات و رسانه با حضور وحید عقیلی، رئیس دانشکده خبر، احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران، حبیب الله غفوری، معاونت اجتماعی منطقه ۶ شهرداری تهران و جمعی از استادان و دانشجویان ارتباطات صبح امروز در پژوهشکده تاریخ دانشگاه تهران برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، غفوری با بیان اینکه امروز در فضای جامعه اسلامی شاهد نام گذاری خیابانی به نام دکتر علی اکبر فرهنگی هستیم که مایه افتخار ما است، گفت: کوچه های این شهر به نام علما، شهدا و کسانی است که به گردن جامعه حق دارند و امروز این حق را ادا می کنیم تا شاید زحماتی که دکتر فرهنگی در خصوص ارتباطات در رسانه انجام داده اند، جبران شود.

در ادامه فرهنگی ضمن تشکر از کسانی که برای برگزاری این گردهمایی تلاش کردند، گفت: از دانشجویان و کسانی که باعث شدند تا من به این اتفاق نایل شوم تشکر می کنم، این اتفاق من را غافلگیر کرد. صمیمانه می گویم که خودم را لایق این رویداد نمی دانم. به خودم می بالم از اینکه نام خودم را در جایی ببینم که کوچه، کوچه اش به نام بزرگانی است که برای این سرزمین جانفشانی کردند.

پدر مدیریت رسانه با بیان اینکه این نام گذاری نشان داد که دانشجویان من را پذیرفته اند و مهر صحه ای بر فعالیت های من گذاشته اند، گفت: این اتفاق مسوولیت مرا سنگین تر کرده است از این جهت باید به گونه ای زندگی کنم تا این رویداد بزرگ را جبران کنم. باید از شهروندان این محله عذرخواهی کنم که این تغییر نام ممکن است در زندگی روزمره آنها مشکلاتی را ایجاد کند.

فرهنگی به دانشجویان یادآوری کرد: من اینجا بر سبیل نصیحت پدرانه به شما می گویم که این سرزمین نیاز به تلاش تک تک ما دارد. زمانی که به ایران برگشتم مدام از من سوال می کردند که چرا به ایران برگشتی. زمانی که در آمریکا بودم باری را بر دوش خود احساس می کردم از این جهت که چگونه از کشوری که از مالیات آن استفاده کرده ام و در مدارس و دانشگاه های آن درس خوانده ام، دور باشم. بنابراین احساس بطالتی راجع به زندگی خودم می کردم. این امر باعث شد به ایران برگردم. همه به من می گفتند اشتباه کردی برگشتی اما امروز احساس می کنم اشتباه نکردم. اگر به گذشته برگردم دوباره همین تصمیم را خواهم گرفت.

در ادامه مسجدجامعی به بیان ویژگی های دکتر فرهنگی پرداخت و گفت: دکتر فرهنگی حس پدرانه ای دارد و به روال معمول معلم هایی که ما با آنها آشنا هستیم رفتار نمی کند و با دانشجویان یگانه است.

عضو شورای شهر به اشعاری از حافظ اشاره کرد و گفت: شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار، نیست در شهر نگاری که دل ما ببرد، اگر نگاری مانند فرهنگی نباشد شهر شکل نمی گیرد.

مسجدجامعی در پایان گفت: امیدوارم تجربه، دانش و حس بزرگ منشانه و پدرانه علی اکبر فرهنگی را در فضای عمومی جامعه تقویت کنیم.