street fighter iv

تازه ها

street fighter iv

نظرات ()

در نسل هفتم بازی های رایانه ای، موارد متعددی را می توان شاهد بود که عناوین و IP هایی که سال ها به دست فراموشی سپرده شده بودند یا از دوران اوج فاصله داشته اند دوباره و با تلاش سازندگانشان سعی کردند پای به عرصه ی رقابت با عناوین مطرح و بزرگ فعلی بگذارند.
در این میان شرکت Capcom را نیز با تلاش برای احیای عناوین کلاسیکی چون Bionic Commando میتوان از فعال ترین شرکت ها در این امر دانست ، گرچه خیلی از این عناوین به هیچ وجه نتوانستند به موفقیت های پیشینیان خود دست یابند اما Capcom در این نسل عنوان دیگری را نیز احیا کرد؛ بازی ای که بدون شک حتی بیش از عناوین پیشین خود که همه در سطح بالایی قرار داشتند نظر منتقدین و گیمرها رو به سوی خود جلب کرد، سری Street Fighter !
بدون شک Street Fighter 4 را می توان یکی از بهترین ها یا حتی بهترین فایتینگ این نسل دانست، عنوانی که در عین وفاداری به شاهکاری چون SF II با به کارگیری المان های نو در گیم پلی و البته جلوه های بصری خارق العاده توانست نظر اکثر طرفداران حرفه ای و تازه کار این سبک را به خود جلب کند.
علاقه ی کپکام برای حداکثر استفاده از پتانسیل های این IP در این نسل و نیز تمایل همیشگی آن ها برای خلق عناوین Cross-Over یا حاصل از اتحاد دنیاهای مختلف که در نسل پیش هم شاهد آن بوده ایم باعث خلق عنوانی چون MvC 3 شد.
حال و پس از قرار داد کپکام و نامکو مبنی بر ساخت دو عنوان حاصل از ترکیب دو دنیای محبوب و پرطرفدار SF و Tekken شاهد اولین پروژه ی این قرار داد با نام SF X Tekken هستیم که بر اساس سبک و گیم پلی سری مبارزان خیابانی ساخته شده و به نوعی شخصیت های سری Tekken میهمان Ryu و یاران و دشمنانش هستند.