مراسم اختتامیه سی ودومین جشنواره تئاتر بین اللملی فجر

تازه ها

مراسم اختتامیه سی ودومین جشنواره تئاتر بین اللملی فجر

نظرات ()

تهران - ایرنا - مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر دقایقی پیش با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت قرآن در تالار وحدت آغاز شد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با پیام تصویری دکتر حسن روحانی به شکل رسمی آغاز شد.

رییس جمهوری در بخشی از پیام خود گفت: هنر یعنی ارزش و هنرمند فردی است که با ارزش ها به جامعه تعالی می بخشد.



** مرادخانی: جشنواره های نمایشی را به هنرمندان می سپاریم

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام تصویری خود با تاکید بر آنکه قصد داریم جشنواره های نمایشی را به دست خود هنرمندان بسپاریم، گفت: هدفمان این است که تنها برگزارکننده جشنواره فجر باشیم زیرا این رخداد بازتاب دهنده هویت تئاتر ایران در منطقه، خاورمیانه و حوزه بین الملل است.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم تا در برگزاری دیگر جشنواره ها نیز به هنرمندان کمک کنیم اما برگزاری اصل آنها را به دست خودشان بسپاریم. این هدفگذاری یک سال آینده ما خواهد بود.

** طاهری: بهترین ها باید در جشنواره حضور داشته باشند

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پیام خود به اختتامیه سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: تاکید من به دبیرخانه جشنواره ها آن است که در طول سال با رصد رویدادهای نمایشی بهترین ها را به جشنواره تئاتر فجر معرفی کنند.

وی افزود: جشنواره تئاتر فجر باید بازتاب داشته های تئاتر ایران باشد و تاکید می کنم حضور گروه های بین المللی نیز دستاوردی برای تئاتر ایران به همراه داشته باشد.

** آشنا: سیاستمداران باید آثار جوانان را بررسی کنند

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در پیام تصویری خود با اشاره به قدرت آثار چشم انداز و نسل نو در این دوره از جشنواره گفت: معتقدم این آثار بازتاب دهنده نگاه جوانان هنرمند به اوضاع و احوال زمانه خودشان است.

وی ادامه داد: به همه سیاستمداران، دست اندرکاران و برنامه ریزان نیز پیشنهاد می کنم برای آنکه به نگاه جوانان امروز نسبت به جامعه خود پی ببرند این آثار را مطالعه کنند.

مراسم اختتامیه با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر ارشاد، حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارتخانه، قادر آشنا دبیر جشنواره سی و دوم تئاتر فجر و جمعی از مهمانان و هنرمندان حاضر در حال برگزاری است.

این جشنواره از 24 دی ماه در بخش های مختلف در تهران و شهرستان ها آغاز شد.

بخش استانی و منطقه ای این جشنواره به عنوان بخش نخست سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از 24 دی ماه در جزیره کیش گشایش یافت.

این بخش سپس در استان های البرز، خراسان رضوی، گلستان، خوزستان، لرستان و دو منطقه آزاد اروند و کیش ادامه یافت.

بخش اصلی مسابقه آثار صحنه ای جشنواره شامل بخش های مرور، نسل نو، چشم انداز و بین الملل، بخش رادیو تئاتر و بخش آثار خیابانی در کنار مسابقه عکس و پوستر و مسابقه نمایشنامه نویسی از 28 دی ماه آغاز به کار کرد.

این بخش با حضور 149 اثر نمایشی از هنرمندان داخلی و 11 کشور جهان در مجموعه تئاترشهر، تماشاخانه ایرانشهر، تالارهای وحدت، هنر، خانه نمایش، آو، سه نقطه، حافظ، فردوسی و تماشاخانه سنگلج و محوطه باز تئاترشهر، خانه هنرمندان و ندامتگاه اوین برگزار شد.

در مراسم اختتامیه این رویداد هنری، برترین های جشنواره در بخش های مسابقه بین الملل، مسابقه مرور تئاتر ایران، مسابقه تازه های تئاتر ایران، رادیو تئاتر، نمایش های خیابانی، پوستر و عکس های تئاتر معرفی خواهند شد.

در این مراسم شماری از هنرمندان تئاتر و سینمای کشور ازجمله داریوش مودبیان، اسماعیل خلج، بهزاد فراهانی، حسن مسافر آستانه، محمود عزیزی و داود رشیدی حضور دارند.

برگرفته ازسایت های:خبر گزاری جمهوری اسلامی ایران  ----     باشگاه خبرنگاران جوان