جنگ درندگان

تازه ها

جنگ درندگان

نظرات ()

به نام پروردگار پویایی‌ها

ترانسفورمرز یا تغییر دهندگان مربوط به دهه ۱۹۸۰ میلادی است. ایده اصلی‌ هم تغییر شکل وسایل نقلیه نظیر اتومبیل یا هواپیما و ... به ربات‌های جنگجو و هوشمند است.
این مجموعه ابتدا به صورت اسباب بازی توسط شرکت امریکایی Hasbro و شرکت ژاپنی Takara Tomy به بازار عرضه شد. اندکی‌ پس از نسل اول اسباب بازی‌ها ، کتاب‌های داستان ، مجلات Comic، سریال کارتونی ، و چند کارتون و فیلم سینمائی از این ایده ساخته شد.

http://pooyan-sonic.persiangig.com/image/new_folder/hasbro-2.jpg

موضوع اصلی‌ ترانسفرمرز نبرد بین دو گروه Autoboat به رهبری Optimus Prime و Decepticon به رهبری Megatron می‌باشد.

اولین و اصلی‌‌ترین سریال کارتونی مربوط به نسل دهه ۱۹۸۰ بود که بین سالهای ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۷ در چهار فصل در ۹۸ قسمت ساخته شد. در سال ۱۹۸۶ نیز یک کارتون بلند سینمایی از ترانسفورمرز ساخته شد. تهیه کنندگی و نویسندگی این کارتون در آمریکا ، و پویا نمایی و جلوه‌های ویژه نیز در ژاپن (Toi animation ) و کره جنوبی صورت گرفت

از آن سری‌ها به عنوان اصلی‌‌ترین کارتون‌های ترانسفرمرز یاد میشود. گرچه فیلمها و کارتون‌های زیادی در ژاپن تحت عنوان ترانسفومرز و یا در آمریکا  همزمان با نسل جدیدتری از اسباب بازی‌ها ساخته میشد و موضوع هم جنگ بین دو گروه بود اما کمتر پیش میامد که به نسل ۱۹۸۰ ارتباطی‌ داشته باشد.
 
جنگ درندگان :
یکی‌ از سری‌های معروف‌ ترانسفورمرز ، اسباب بازی‌های نسل جنگ درندگان Beast Wars بود که در اوایل دهه ۱۹۹۰ توسط به بازار آمد. در سال ۱۹۹۶ نیز و همزمان با پیشرفته تر شدن تکنیک سه بعدی ، شرکت کانادایی Mainframe یک سریال انیمیشنی در ۵۲ قسمت از روی آن ساخت. داستان جنگ درندگان اشاره‌های مستقیم به نسل اول یعنی‌ سال ۱۹۸۴ داشت. در جنگ درندگان اینبار حیوانات به ربات تبدیل می‌شدند. گروه اول Maximal که از تبار Autoboat به رهبری Optimus Primal نوه Optimus Prime بودند, و همینطور گروه دوم Predacons از تبار Decepticon به رهبری Megatron نوه مگترون اصلی‌ بودند.

http://pooyan-sonic.persiangig.com/image/new_folder/Beast_Wars_title_logo.jpg


http://pooyan-sonic.persiangig.com/image/new_folder/beastwars_friends.jpg

 

 

در فصل اول و آغاز ماجرا‌ نبرد بین سفینه Predacons با نام Darksyd بر علیه سفینه Maximals با نام Axalon صورت می‌گیرد که هر دو سفینه آسیب دیده و در فضا و محدودهٔ‌‌ای از زمان در سیاره‌ای ناشناخته ( بعد‌ها زمین با انسان‌های اولیه ) فرود می‌‌آیند.

بدلیل وجود ماده قدرتمندی به نام Energon در این سیاره که میتواند بعد از مدتی‌ برای ربات‌های هر دو گروه سمی باشد, هر دو گروه و ناچار به داشتن فرمی از موجودات ارگانیک درون سیاره میشود که این موجودات میتواند انواع حیوانات ، پستانداران ، حشرات ، موجودات دریایی و پرندگان باشد.

http://pooyan-sonic.persiangig.com/image/new_folder/BW_Predacons.jpg

این کارتون در سه فصل و در مجموع ۵۲ قسمت ادامه پیدا می‌کند. کشته شدن بسیاری از شخصیت‌ها از هر دو گروه نیز جالب توجه هست. قسمت ۳۵ این کارتون که به مرگ رباط مشهور داینبات می‌‌انجامد جز یکی‌ از حماسی‌ترین و ماندگار‌ترین فیلم‌های ترانسفورمرز می‌باشد.
ماشین درندگان
همچنین پس از قسمت ۵۲ ، سری جدیدتری از این کارتون با کارکتر‌های باقی‌ مانده با نام ماشین درندگان ساخته میشود که دنباله جنگ درندگان است و در سیاره Cybertron اتفاق می‌افتد. در ماشین درندگان مگاترون فاتح جنگ درندگان است و موفق به کنترل کامل سیاره میشود. چند رباط از Maximal  را تحت کنترل خود درآورده که در این بین دوست قدیمی‌ Rhinox نیز از ایده‌های مگاترون پیروی کرده و بر ضدّ‌ها عمل می‌کند. اما در نهایت بدلیل خودخواهی‌ و خیانت به مگاترون کشته میشود. ماشین درندگان در ۲۶ قسمت ساخته شد.

http://pooyan-sonic.persiangig.com/image/new_folder/beast%20machines.jpg

فصل اول این کارتون در سال ۱۳۷۸ نیز به صورت ناقص از شبکه تهران پخش شد که از دوبلر‌های آن می‌توان به : علی‌ همت مومیوند ، شهروز ملک آرایی ، بهمن هاشمی‌ ، شهاب عسگری ، حسین عبادی ، زنده یاد اصغر افضلی ,تورج مهرزادیان و .... اشاره کرد.

دوبلر‌های نسخه انگلیسی‌ این کارتون نیز : Garry Chalk , Scott McNeil,Richard Newman  &....

که Scott McNeil یکی‌ هنرمندان شناخته شده استرالیایی- کانادایی است. او در جنگ درندگان به تنهایی‌ به جای چند کاراکتر صحبت کرد و پیش از آن نیز در کارتون‌هایی‌ چون باکی اوهر ، و شوالیه‌های عدالت صدا پیشگی کرده