ژان شالوپین

تازه ها

ژان شالوپین

نظرات ()

به نام پروردگار پویایی ها

ژان شالوپین (Jean Chalopin) در ۳۱ مای ۱۹۵۰ در شهر تور فرانسه به دنیا آمد وی از دوران کودکی علاقه و استعداد خود به نویسندگی را با شرکت در یک مسابقه دراما و برنده شدن در آن‌ مسابقه نشان داد و در ادامه به تئاتر و سینما نیز علاقه مند شد. در سال ۱۹۶۴ بعد از گرفتن مدرک دیپلم BEPC فرانسه رو به اشتغال و مدتی‌ به کار کردن پرداخت. اما درست یک سال بعد بود که هنر را به صورت رسمی‌ آغاز کرد و در همان دوران بود که پس از ملاقات با هنرمندان و نویسندگان مختلف مدتی‌ رو به تئاتر و نقاشی توام با شعر و موسیقی‌ آورد

http://pooyan-sonic.persiangig.com/document/new_folder/chalopin.jpg

در سال ۱۹۶۸, ژان اقدام به بازگشایی یک دفتر تبلیغاتی با نام OGAP کرد. کار این دفتر در ابتدا منتهی‌ به کارهای تجاری معمولی‌ و همکاری با شرکت‌های تور بود که سود و اعتبار نسبتا خوبی‌ را به دست آورد. با پیشرفته شدن تکنولوژی و توسعه تلویزیون‌ها عرصه برای موفقیت بیشتر باز شده ، در سال ۱۹۶۹ یک استودیوی فیلم تبلیغاتی را میخرد و شروع به ساخت فیلم‌های تبلیغاتی می‌کند که شالوپین سناریو آنها را نوشته بود.

در این دوران که شالوپین و شرکتش روند صعودی را پشت سر میگذاشتند ، پایشان به همکاری برای پروژه‌های بزرگتر و مهم تر نظیر فیلم‌های سینمائی باز میشود.

 

DIC
سال ۱۹۷۱ است و به لطف کمک هزینه ۲۰۰۰۰ فرانکی روزنامه La Nouvelle République شرکت OGAP تبدیل به شرکتی با مسئولیت محدود با نام فرانسوی (Diffusion Information Commerciale) مخفف به DIC میشود.

ژان شالوپین کار DIC را با یک سفارش از یک شرکت لوازم اپتیک و عینک آغاز می‌کند. وی با کمک یک دوست قدیمی‌ به نام Bernard Deyriès که بعد‌ها رو به انیمیشن آورد و شخصی‌ دیگر یک آنونس یک دقیقه‌ای درست کرد . رفته رفته و به مرور استودیو بزرگتر شده. و در سال ۱۹۷۴ فروش کارتون و انیمیشن جزو فعالیت‌های این شرکت میشود.استودیو در تور فرانسه قرار داشت اما یک استودیوی دیگر در پاریس در سال ۱۹۸۰ گشوده شد.

http://pooyan-sonic.persiangig.com/document/new_folder/dic.jpg

فعالیت در آمریکا

شرکت DIC همچنین یک دفتر در کالیفرنیا باز می‌کند که با خرید سهام آن توسط اندی هیوارد این شرکت تبدیل به شرکتی امریکایی میشود.در سال ۱۹۸۲ این شرکت مشترکاً توسط اندی هیوارد ، ژان شالوپین و همچنین یک کارگردان انیمیشنی به نام برونو بیانچی در آمریکا اداره شد. در دهه ۱۹۸۰ کمپانی DIC یکی‌ از بزرگترین تولید کننده کارتون برای کودک و نوجوانان میشود.
کار شالوپین نوشتن و طراحی‌ داستان و شخصیت بود که توسط استودیو‌های همکار و یا زیر مجموعه در ژاپن و کره جنوبی تبدیل به پویا نمایی‌ میشد. البته با دیگر استودیو‌ها نیز همکاری میکرد.در سال ۱۹۸۷ شالوپین تمامی‌ سهام را فروخته و کمپانی را ترک می‌کند. اما به کار خود ادامه میدهد

از جمله مشهور‌ترین کارهای ژان شالوپین که به وی شهرت جهانی‌ بخشید و البته اینکه بسیاری از آنها نیز از ایران پخش شد :

۱- ‌خرس‌های مهربون (Care Bears)

http://pooyan-sonic.persiangig.com/document/new_folder/care%20bears.jpg

۲- کارآگاه گجت (Inspector Gadget)

http://pooyan-sonic.persiangig.com/document/new_folder/gadget.jpg

۳- گروه ماسک (Mobile Armord Strike Kommand)

http://pooyan-sonic.persiangig.com/document/new_folder/MaskCartoon.jpg

۴- Diplodos

http://pooyan-sonic.persiangig.com/document/new_folder/600full-diplodo-screenshot.jpg

۵- پادشاه آرتور و شوالیه‌های عدالت (King Arthur and knights of justice)

http://pooyan-sonic.persiangig.com/document/new_folder/King_Arthur_and_the_Knights_of_Justice.jpg

۶- سرنوشت دوقولوها (The twins of destiny )
http://pooyan-sonic.persiangig.com/document/new_folder/twins.jpg
۷- شهر دایناسور ها ( Adventure of T-rex )

و ....
همچنین شرکت DIC بعد از رفتن شالوپین نیز تولیدات دیگری نظیر ماجراهای سونیک ، کوسه‌های خیابانی و ... داشته.