بدلیل مشکلات فنی کمی دیرتر اخبار مربوط به سایه گزارش شد

تازه ها

بدلیل مشکلات فنی کمی دیرتر اخبار مربوط به سایه گزارش شد

نظرات ()

جشن خیریه انجمن بیماران کلیوی بوشهر برگزار شد

بوشهر- ایرنا- جشن خیریه انجمن بیماران کلیوی بوشهر دوشنبه شب برگزار شد.

 

به گزارش ایرنا، مدیر انجمن بیماران کلیوی استان بوشهر در این جشن گفت: عواید حاصله از بلیت فروشی این برنامه صرف بیماران کلیوی این استان می شود.

اسماعیل عباسی افزود: سه هزار بیمار کلیوی دراستان بوشهر شناسایی شده و هم اکنون نیز یکهزار نفر از بیماران کلیوی در این استان دیالیز و پیوندی هستندکه از این شمار 600 نفر در انتظار پیوند کلیه هستند.

وی اضافه کرد: انجمن بیماران کلیوی استان بوشهر برای جلب کمک های انسان دوستانه و معرفی این انجمن اقدام به برگزاری برنامه های فرهنگی کرده است.

عباسی، با تاکید بر توجه مردم به بحث سلامت اظهارکرد: بسیاری از بیماران کلیوی به دلیل بالا بودن هزینه پیوند نمی توانند این عمل را انجام و بعد از مدتی جان خود را از دست می دهند.

وی یادآورشد: امسال هزینه تهیه کلیه از طرف دولت 150میلیون ریال تعیین شده که با سایر هزینه های دارو، درمان و رفت و آمد این هزینه به 300 میلیون ریال می رسد و این رقم ازعهده بیماران برنمی آید.

عباسی گفت: دراستان بوشهر با توجه به آمار دیابت، فشار خون و قند خون بالا هر روز شمار بیماران کلیوی رو به افزایش است.

وی ادامه داد: تاکنون 90 درصد از بیماران دیالیزی که در شرایط بحران قرار داشتند از سوی انجمن بیماران کلیوی مورد پیوند قرار گرفتند که نقش حمایت های مدیریت انجمن بیماران کشور در تحقق این مهم اثرگذار بوده است.

عباسی درباره فراهم شدن امکانات لازم برای انجام عمل پیوند در مرکز استان بوشهر گفت: از نظر انجمن بیماران کلیوی کشور به عنوان مهمترین متولی اجرایی و اداری شرایط پیوند دراین استان مهیا است و دانشگاه علوم پزشکی نیز بخشی از امکانات مورد نیاز را تامین کرده و امیدواریم بزودی شرایط انجام عمل پیوند در این استان فراهم شود.

وی دربخش دیگری از سخنان خود افزود: طیبه رحمتی (سایه) نخستین زن شعبده باز ایرانی بدون شرط مالی دراین اقدام خیرخواهانه ( برگزاری جشن خیریه بیمار کلیوی ) سهیم شده است.

میهمان جشن خیریه انجمن بیماران کلیوی استان بوشهر دراین مراسم گفت: افتخار حضور درچند برنامه خیریه را داشته ام و خوشحالم که فرصتی برای کمکی هرچند کوچک به بیماران کلیوی بوشهر برایم فراهم شده است.

طیبه رحمتی افزود: کار هنری ام را با تئاتر شروع کردم اما بعد ها به سمت شعبده بازی رفته و از سن 15 سالگی به این موضوع علاقه نشان دادم و به صورت جدی آن را دنبال کردم تا این که مدرک بین المللی تردستی را کسب کردم.

وی افزود: بتازگی پنج طرح تردستی برای ثبت بین المللی ارائه کردم که سه مورد آن به تایید رسیده است.

رحمتی گفت: شعبده بازی در ایران چندان درآمدی ندارد.

وی با تقدیر از نگاه حمایتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارکرد: در دولت تدبیر و امید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه های مجوز دار شعبده بازی ما حمایت کرده که در این ارتباط از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر می کنم. ک/2

6047/6043

 

 

انتهای پیام /*