به بهانه فرا رسیدن سال 1395/ عیدانه: بهترین فیلم‌های زندگی من

تازه ها

به بهانه فرا رسیدن سال 1395/ عیدانه: بهترین فیلم‌های زندگی من

نظرات ()

 

سال نو بر همه مبارک. امیدوارم سال جدید برای همه ما بهتر از سال گذشته و در راستای رسیدن به اهداف بزرگ شخصی و کاری باشد.

عید نوروز همیشه فرصت خوبی برای خاطره‌بازی است. آدم معمولاً به سال به پایان رسیده و سال‌های قبل فکر می‌کند. برای عشق‌بازی با فیلم‌های محشری که دیده‌ایم چه فرصتی بهتر از این؟ این شد که تصمیم گرفتم فیلم‌های محبوبم از سینمای ایران و جهان را انتخاب کنم. در ابتدا قرار بود 20 فیلم ایرانی و 50 فیلم خارجی را انتخاب کنم که نتیجه نهایی، 30 فیلم ایرانی و 200 فیلم خارجی شد! طبیعی است که خیلی از فیلم‌ها از فهرست جا بمانند و البته علاقه‌مندان جدی سینما می‌دانند که چنین فهرست‌هایی چقدر راحت می‌توانند جابه‌جا شوند. رعایت کردن سنت انتخاب «ده فیلم برگزیده» بیشتر به خاطر جذابیت کار است. وگرنه ترتیب‌بندی سینمایی چندان معنی ندارد. هر چند از طریق همین فهرست‌ها است که آدم سلیقه شخصی خودش را بروز می‌دهد و امیدوارم فهرست پیش رو هم همین نقش را در مورد من داشته باشد. این فهرست در فرصت کم آماده شده و طبیعی است که اشتباهاتی هنگام تایپ رخ داده باشد. امیدوارم این اشتباهات را به من یادآوری کنید. در ضمن خوشحال می‌شوم که همه رفقا در صورت امکان در این بازی شرکت کنند: فرصت محشری برای یادآوری بسیاری از خاطره‌های بی‌نظیری است که سینما برای ما ساخته است: