به انگیزه فرا رسیدن سالروز مبعث پیامبر عشق و مهربانی ، حضرت رسول اکرم (ص) :

تازه ها

به انگیزه فرا رسیدن سالروز مبعث پیامبر عشق و مهربانی ، حضرت رسول اکرم (ص) :

نظرات ()

 

عشق ، به روایتی دیگر

___________________________________________________________________

پيامبر خدا صلي الله عليه و آله مي فرمايند:

«قول الرجل للمراة اني احبك لا يذهب من قلبها ابدا  ; اين گفتار مرد به همسرش كه «من تو را دوست دارم » ، هرگز از قلب زن بيرون نمي رود.»

(وسائل الشیعة، ج 14، ص 10.)

____________________________________________________________________

1

نماز خدا هم

چیزی جز این نیست

روزی پنج بار :

                      " دوستت دارم ."

2

دوستت دارمِ خدا

بعد از خلق انسان :

فتبارک الله احسن الخالقین !

3

مبعوث شد

برای رمزگشایی

از اسم اعظم «دوستت دارم» :

بسم الله

         الرحمن

                   الرحیم .

4

همین که هر صبح
دنیا مرا از خواب بیدار می کند
خورشید
صورتم را با نور می شورد
و گندمزار
در سفره ام نان می گذارد
کافی نیست
تا این که بدانم
کسی در آن بالا
قلبش برای من می تپد
و هر روز
با صدای بلند می گوید :
                             دوستت دارم .

5
معجزه نمی داند

اما

با صدای سخن عشق

همه ی واژه ها را

دنیا را

عاشق کرده است

                         این شاعر آسمان جُل !

6

گنجشک ها

روی صدای روشن مردی نشسته اند

که همه ی واژه هایش

به "دوستت دارم" ختم می شود .

7

دروغ می گوید عاشقم

دلی که

از تکلم دوستت دارم

عاجز است .

8

با یک دوستت دارم

ابرها

باران می شوند و

زمین بهارستان

آه ...

با یک دوستت دارم

چه کارهایی که نمی شود کرد !

9                          

از لبانت بچین

دوستت دارم ها را

پیش از آن که پژمرده شوند

و به زنی تقدیم کن

که در همین نزدیکی

صورت آینه را برق می اندازد

و از فرط پیدایی

غایب است

همیشه در چشم های تو

همچنان که

                 آب برای ماهی !

10

بی هیچ بزکی

از همه دل برده است

گل اندام

دختر کوکب خانم .

شهر اما

پر از آرایشگاه است و

                                بختش سیاه !

11

سرخی گونه های سیب

دست های مرد را مردد ساخت

برگشت و

با دستانی خالی به خانه رفت

و گلنار

آتش گونه هایش را

برای همیشه خاموش کرد

تا هیچ مردی

سوختن را تجربه نکند !

12

دست هایش

شعر مجسم اند

چشم هایش

کیمیای مهر .

زنی که کودکی

در دامان او قد کشیده

و مردانگی

از شانه ی صبوری او بالا رفته

زنی که مثل هیچ کس نیست :

                                            مادر .

13

آرام می گیرد

با موسیقی صدایت

استواری قدم هایت

و مهربانی دست هایت .

چقدر خوب است

                        این خانه

                                    مادر دارد .

14

غنچه ها

در باغ بودند

و هیچ خزانی

بکارت بهار را

                    لکه دار نمی کرد

اگر یاد می گرفتیم :

                        دوستت دارم را !

15

کنار می زنم :

               مرزها را

                          کوه ها را

                                     دیوارها را

                                                 برای رسیدن به تو .

16

عاشقم

و هیچ جنونی

عقلم را نجویده است .

خوب من !

باور کن عشق

فصل کمال عقل است

و زیر گنبد کبود

عاقل تر از عاشق

                         کسی نیست .

17

هنوز هم

در قاموس چشمانت

قشنگ

یعنی آب و رنگ

                    گناه حوا چیست ؟!