نقد و بررسی فیلم "مدمکس:جاده خشم: 2015

تازه ها

نقد و بررسی فیلم "مدمکس:جاده خشم: 2015

نظرات ()

تغا

درباره فیلم مد مکس:جاده خشم
فیلمی اکشن! شاید گفتن اکشن برای انتخاب ژانر فیلم کمی کلمه کوچکی باشد، فوق اکشن! یا چیزی فراتر از آن
فیلم یک لحظه سکون ندارد، مثل کامیون در حال حرکت فیلم، فیلم هم در حال حرکت است و جلوه های ویژه و دکورهای عظیم و خودروهای و ابزارهای سنگین و عجیب باعث می شود فیلم نامه گم شود.
حرکت فیلم به بیننده اجازه نمی دهد قدری به محتوا فکر کند، شاید اگر جملات اولیه فیلم در مورد جنگ آب نباشد، در طول فیلم اینقدر غرق در درگیری ها و دکورها و جلوه های ویژه شود که نداند فیلم چه می گوید.
شاید ژول ورن فکر نمی کرد روزی در فیلم های هالیود از نوشته ها و تخیل او استفاده شود و مردمی که در کتاب ماشین زمان او در زیر زمین زندگی می کردند و بعد از چند نسل پوستشان سفید شده بود و به آفتاب حساسیت داشتند و دچار بیماری های فراوانی شده بودند در فیلم های زیادی وجود داشته باشند! مردمی که فقیر بودند و به علت فقرشان در زیر زمین زندگی می کردند و دشمن اغنایی که در روی زمین زندگی می کردند شده باشند.
در مد مکس تکلیف اغنیا مشخص نیست ! شاید توسط سفینه ها به کرات دیگر رفته اند و در آنجا زندگی می کنند (اشاره به فیلم بین ستارگانِ نولان)، چیزی که هست کره زمین آخرین روزهای زندگی خود را سپری می کند و بازماندگان روی زمین برای بقاء می جنگند، و کسانی که روی زمین مانده اند مانند دوران مصر قدیم حکومت فراعنه برای خود ساخته اند!
همه چیز روی زمین اتفاق میوفتد، گویی اینان که باقی مانده اند از علم پرواز هیچ چیز نمی دانند! و با آنهمه ابزار و خودرو در علم پرواز درمانده اند، شاید اگر علم پرواز را مانند دیگر هم نسلان خود می دانستند روی زمین نمی ماندند.
ورای این مفاهیم، شما بعد از دیدن فیلم اگر سوار بر خودروی خود شوید، دوست دارین با سرعت خودروی جلوی خود رو خورد کنید و به جلو برانید و سرتاپای شما را اکت فرا می گیرد!
مکس (با بازی تام هاردی) ، نقش سامورائی هفتم (فیلم هفت سامورائی کیروساوا) را بازی می کند، ساکت و دقیق و باهوش، در جایی از فیلم شب هنگام ،تک و تنها به سراغ دشمن می رود و صبح با کلی غنیمنمت جنگی باز می گردد( دقیقا چنین صحنه ای در هفت سامورائی توسط سامورائی هفتم وجود دارد)
با همه این تفاسیر در کل می توان گفت اگر به دنبال دیدن فیلمی فوق اکشن خوب هستید، مد کس:جاده خشم فیلمی مناسب برای شماست
برای دانلود فیلم و دیدن عکس های مطالب به کانال ما در تلگرام بپیوندید

نقد از Amir A- ادمین کانال سینما30
@Cinema30