در مراسم تشییع پیکر ولی الله مومنی هنرمندان از زنده یاد مومنی به نیکی یاد کردند

تازه ها

در مراسم تشییع پیکر ولی الله مومنی هنرمندان از زنده یاد مومنی به نیکی یاد کردند

نظرات ()

 بانی فیلم آنلاین: مراسم تشییع پیکر زنده یاد ولی الله مومنی با حضور جمع کثیری از هنرمندان کشور در خانه سینما برگزار شد 

به گزارش روابط عمومی خانه سینما، پیکر هنرمند فقید عرصه بازیگری و دوبله سینمای ایران زنده‌یاد ولی‌الله مومنی صبح روز دهم دی‌ماه با حضور اعضای هیات مدیره خانه سینما و جمع کثیری از هنرمندان سینما -تئاترو تلویزیون کشور از ساختمان وصال خانه سینما به سوی قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد. 

حمیدرضا آشتیانی‌پور، رییس انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم خانه سینما به عنوان اولین سخنران مراسم اظهار داشت: در این شرایط سخت وناگوار رغبتی  برای سخن گفتن به وجود نمی‌آید. درگذشت این بزرگمرد را به خانواده عزیزش و همچنین اعضای انجمن بازیگران سینمای ایران و انجمن گویندگان وسرپرستان گفتار فیلم ایران تسلیت می‌گویم. آقای مومنی صفات بارز زیادی داشت و از جمله ویژگی‌هایی که می‌توان از او یاد کرد این بود که ایشان حداقل 1000 بیت شعر حفظ بود، او خط خوشی داشت، اهل ورزش بود و از سلامت نسبتا خوبی برخوردار بود.  اکنون ترک کردن  دوستان به ویژه یارانی که جایگزینی برای آن‌ها نیست و سالیان سال طول می‌کشد تا کسی جایگزین آن‌ها شود سخت است. و سخن گفتن در لحظه وداع بسیار سخت تر است.

علی دهکردی  نایب رییس و عضو شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران به عنوان دومین سخنران  این مراسم گفت: من هم از طرف خودم به عنوان یک دوست و همکار و هم از طرف انجمن بازیگران به خانواده مرحوم مومنی و عزیزانی که در این مراسم حضور دارند، تسلیت می‌گویم. ما امروز در سوگ یک هنرمند بزرگ و ملی نشسته‌ایم. سوگواران یک هنرمند فقط همکاران و خانواده او نیستند بلکه آحاد مردم هستند که از هنرمندان خاطره دارند.  شاید منصفانه‌ترین و عادلانه‌ترین شکل صحبت را در جشن تجلیل هنرمندان بتوان گفت نه اینکه در غم از دست دادن آن‌ها. ای کاش در کنار انجمن های بازیگران و گویندگان فیلم، یک انجمن دیگر به نام انجمن  آدم‌های مهربان  وجود داشت. زنده‌یاد مومنی بازیگری بود که امتحان خودش را در اجرای ژانرهای مختلف پس داد. به همین خاطر است که ماندگار شد. امیدوارم ما از این پس بتوانیم و شرایط به گونه‌ای فراهم شود که در تقدیر و ستایش عزیزان زمانی که خودشان در صحنه حضور دارند، حرف بزنیم و از آن‌ها قدردانی کنیم.

سیامک اطلسی بازیگر وگوینده  پیشکسوت فیلم با اشاره به سابقه همکاری های بسیارش با مرحوم مومنی  در سخنانی اظهار داشت: خبر درگذشت این عزیز را که شنیدم شوکه شدم، چون به قد و قامت این آدم نمی‌آمد که به این زودی قهر کند و از دنیا برود. ولی‌الله مومنی شریف بود، انسان بود و در کارهایش همیشه موفق بود، او هیچ وقت گدایی کار نمی‌کرد. من با زنده‌یاد مومنی در دو صنف گویندگی و بازیگری همکار بودم و به یاد دارم زمان‌هایی که برای کار گویندگی دعوت به کار می‌شدیم از صبح زود با هم کار می کردیم و تا دیروقت در کنار هم بودیم. ما بیشتر از اینکه کنار خانواده‌هایمان باشیم کنار هم بودیم. او هنرمند شوخ‌طبعی بود. ولی‌الله مومنی در سینما هم خوب درخشید و چند نقش ماندگار ایفا کرد. وی سپس با بیان اینکه از همکاری با زنده‌یاد مومنی افتخار می کند خاطرنشان کرد: وقتی خبر درگذشت این دوست عزیز را شنیدم یک ساعت سکوت کردم و با خود می‌گفتم چطور ممکن است قد و قامتی مثل مومنی با روحیه شاد و ورزشکار سکته قلبی کند، حتما درونش چیزی بود که او را اذیت می‌کرد. به هر حال من به خانواده وی و هنرمندان تسلیت می‌گویم.

بقیه در ادامه مطلب