شهاب حسینی - گزارشی از اکران فیلم "چهارشنبه" در رشت + عکس ها

تازه ها

شهاب حسینی - گزارشی از اکران فیلم "چهارشنبه" در رشت + عکس ها

نظرات ()

 اختصاصی گیل خبر/ سینما میرزا کوچک رشت بنا به  استناد دست  اندرکارانش در سال های بعد از انقلاب هیچ روزی را به یاد نمی آورد که بلیت  های نمایش فیلمش در عرض ده دقیقه به فروش رفته باشد. شاید تنها یک بار  فیلم گوزن های مسعود کیمیایی چنین استقبالی را در سینما به خود دیده  است. اما به لطف اعلام  حضور سید شهاب حسینی سوپراستار سینمای ایران  این فرصت بدست آمد که چنین رکوردی برای این سینمای قدیمی رشت بوجود بیاید. در حالی که بسیاری از مردم پشت شیشه سینما در حال انتظار و التماس برای ورود به سالن بودند و جمعیتی نیز به صورت ایستاده مجبور شدند فیلم را تماشا کنند فیلم «چهارشنبه» با سخنرانی عوامل فیلم برای مردم رشت اکران شد.

فیلم چهارشنبه به کارگردانی سروش محمدزاده روایت خانواده ای را بیان می کند که اعضای آن درگیر قصاص یا بخشش قاتل پدر خود هستند که قرار است روز چهارشنبه پای چوبه دار برود. این فیلم در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در بخش هنر و تجربه اکران شد.

به جزء شهاب حسینی در این مراسم نسیم ادبی، آرمان درویش، پیام اینالویی، الهاج فتحعلی بازیگران فیلم، سروش محمدزاده کارگردان، مرتضی غفوری مدیر فیلمبرداری و یوسف وجدان دوست تهیه کننده  در اکران اختصاصی سینما میرزاکوچک حضور داشتند.

شهاب حسینی که در این فیلم نقش برادر بزرگتر خانواده را ایفاء می کند توانست با حضورش بر جذابیت و اهمیت این فیلم بیفزاید. اما در این میان بازی آرمان درویش و پیام اینالویی نیز مورد توجه منتقدان قرار گرفت و شهاب حسینی از آن ها به ویژه آرمان درویش به عنوان ستاره های آینده سینما یاد کرده است. آرمان درویش که با پیشنهاد شهاب حسینی برای نقش طاهر انتخاب شده است به گفته حسینی دارای سابقه دوستی با وی است که در زمینه فیلم کارهای تحقیقاتی انجام داده است و به پیشنهاد شهاب  این کار را قبول کرده است نه آن که خود پیشنهاد بدهد.

عوامل فیلم قبل از شروع فیلم در جمع خبرنگاران حضور پیدا کردند و به سوالات آن ها پاسخ دادند. شهاب حسینی با خوشحالی از حضور در جمع مردم رشت بیان داشت: شهرستان رشت از نظر توجه به فرهنگ و هنر و بویژه ادبیات یکی از پایگاه های فرهنگی این سرزمین محسوب می شود. وی درباره حضور خود در این فیلم اول سروش محمدزاده بیان داشت: من  برای حضور در این فیلم کار را ملاک قرار دادم، من سناریو را  به عنوان یک تکنسین نگاه نمی کنم، اگر بعد از خواندن سناریو احساس کردم که نمی توان به تماشای فیلم نشست حتی با پیشنهادهای هنگفت نیز از حضور در آن سرباز زده ام و خودم را از مخاطب جدا نمی دانم.

این هنرپیشه شاخص سینمای ایران همچنین ابراز داشت: سینمای ایران بعد از نوسان دهه هشتاد در دهه نود دچار پیشرفت شده است و این مسئولیت ما را بالاتر می برد، وقتی می بینیم که کارگردان جوان فیلم ابدو یک روز چنین فیلم تحسین انگیزی را می سازد باید نیز امیدوار باشیم و سینمای هنر و تجربه نیز نیاز به حمایت های بیشتری دارد. وی افزود: موضوع فیلم چهارشنبه نیز بخش هایی است که در سطح جامعه مشاهده می کنیم و باید گفته بشود.

شهاب حسینی وی در مورد این که با توجه به مضامین اولین فیلم بلند خود« ساکن طبقه وسط» و حضور در چنین فیلمی به معنای این است که وی در حال تغییر و تفاوت در خود است بیان داشت: این میل به تغییر  به نوعی این انگیزه پیشرفت است و آدم را از روزمرگی و تکرار نجات می دهد.  وی خاطرنشان کرد: در زندگی هر آدمی تحولاتی می تواند اتفاق بیفتد که پیرو همان  تغییرات حرکت می کند، وقتی فیلمی مثل ساکن طبقه وسط را کارگردانی می کنم همان نگاه کلی فیلم را دارم انجام می دهم اما برای بازی در فیلم چهارشنبه ریتم فیلم و عوامل برای موضوعی در جامعه حرکت می کند.

بازیگر سریال شهرزاد و فیلم جدایی نادر از سیمین با اشاره به مضمامین استیکرهایی که در شبکه های اجتماعی از وی ساخته می شود نیز گفت: اگر این استیکرها موجبات خوشحالی مردم را فراهم می کند من بسیار خوشحالم.  وی  همچنین درباره سروش محمدزاده کارگردان فیلم نیز گفت: ایشان هرچند اولین کار بلند خودشان را انجام دادند اما این به پیشینه و عقبه چندین ساله در صداوسیمای مشهد با سابقه برنامه نویسی، اجرای برنامه، تدوین، بازیگری و کارگردانی برمی گردد  که در یک جهد بیست ساله تواستند گام اول خودشان را محکم بردارند، من همیشه به شوخی به وی می گویم که تو را میبینم فکر می کنم کیانوش عیاری جوان شده است.

در این نشست خبری سروش محمدزاده کارگردان فیلم نیز بعد از معرفی فیلم چهارشنبه به عنوان یک فیلم  با هزینه  شخصی و ساخت آن در بیست روز درباره نام این فیلم گفت: از آنجایی که اتفاق قصاص قرار است روز چهارشنبه صورت بگیرد  و همه برای این روز درگیرند این نام را انتخاب کردیم. وی افزود به عنوان کوچکترین عضو سازنده این فیلم بسیار مفتخرم که در کنار گروه این فیلم حرفه ای باشم.

یوسف وجدان دوست تهیه کننده این فیلم نیز در این نشست بیان داشت: این فیلم با هزینه شخصی و بدون حمایت خاصی انجام شد و خوشبخانه نظر مثبت تماشاگران، منتقدان و حتی مسئولان را در پی داشت. وی در انتها گفت: هدف اصلی ما برای حضور در این شهر با توجه به مضمون فیلم اتفاقی است که امیدواریم امشب به آن برسیم!