کدام موسیقی ما را درمان می‌کند؟

تازه ها

کدام موسیقی ما را درمان می‌کند؟

نظرات ()


music 05 کدام موسیقی ما را درمان می‌کند؟

موسیقی درصورت نواخت علمی برطرف کننده‌ی بیماری افراد خواهد بود.

 دکتر ناصر قاسم زاد دبیر انجمن حمایت از سلامت و بهداشت روان جامعه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: اگر موسیقی به صورت علمی نواخته و مورد استفاده قرار بگیرد برطرف کننده‌ی بیماری افراد خواهد بود.

وی گفت: در شاخه روان شناسی بخشی به عنوان موسیقی درمانی وجود دارد. آنچه در این بخش مهم است، موسیقی و آواهایی می‌باشد که بر اساس بیماری افراد (اضطراب، افسردگی و…) تقسیم‌بندی شده و نوع موسیقی‌های مورد استفاده می‌تواند کلاسیک، سمفونی، سنتی و… باشد.

وی افزود: در شرایط غیر درمانی فرد با توجه به نیازهای خود از آهنگ‌های موجود استفاده می‌کند. در این آهنگ‌ها نیز مهم برطرف شدن نیازهای فکری و ذهنی فرد است.

وی عنوان کرد: نوع دیگری از موسیقی با لفظ غیرمجاز وجود دارد که، افراد با هیجانات منفی بالا از آن استفاده می‌کنند. در دهه اخیر شاهد رایج شدن موسیقی غیر مجاز در سطح وسیع در جامعه هستیم که از طریق دنیای مجازی، ماهواره و… رواج یافته و جذب افراد به این نوع موسیقی نشان دهنده‌ی اضطراب و افسردگی افراد است که از طریق آن خشم و هیجانات خود را به صحنه‌ی ظهور می‌رسانند.

وی تصریح کرد: باید آسیب شناسی شده و نحوه‌ی برخورد با این نوع موسیقی از طریق روان‌شناسان و جامعه‌شناسان بررسی شود تا از سبکی از موسیقی بهره‌مند شوند که باعث آرامش و پویایی افراد شود.

وی در پایان گفت: آثار موسیقیایی که آرامش کاذب ایجاد می‌کنند روی سلامت جسم و روان تاثیرات سو‌ءی داشته و شرایط را برای اضطراب و افسردگی در نزد افراد فراهم می‌کند.

فرد با توجه به بیماری، سعی می‌کند با آهنگ به نوعی همذات پنداری و آرامش کاذب برسد که در طولانی مدت باعث افزایش اضطراب و افسردگی فرد می‌شود.