زندگي نامه خوانندگان پاپ

تازه ها

زندگي نامه خوانندگان پاپ

نظرات ()

فرزاد فرزین یکی از بهترین خواننده های پاپ ایران می باشد وی به جز خوانندگی در آلبوم هایش ترانه سرایی و تنظیم هم کرده است.
او کار موسیقی را به صورت رسمی از سال ۱۳۷۷ آغاز کرده و چهارآلبوم رسمی دارد. همچنین سابقه بازی در فیلم‌های سینمایی از جمله پسران آجری ساخته مجید قاری زاده و کنسرت روی آب را داشته است.
در مجموعه حاضر سعی شده بهترین آهنگ های این خواننده ی محبوب گردآوری شود.

رضا یزدانی خواننده، نوازنده، آهنگساز وبازیگر سینما متولد تهران می‌باشد. او از نوجوانی موسیقی کار می‌کند. تخصص او در نواختن گیتار خصوصاً گیتار الکتریک می‌باشد. اشعار ترانه‌های او عمدتاً درون مایهٔ اعتراضی و اجتماعی دارند.
یزدانی موسیقی حرفه‌ای را در ۲۵ سالگی با آهنگسازی و خوانندگی برای تأتر "دادگاه جنجال برانگیز" در سال ۱۳۷۷ شروع کرد و بعد از آن نیز آهنگسازی و خوانندگی تئاتر "اگر باران بخواهد" را در سال ۱۳۷۸ انجام داد. او یک سال بعد توانست اولین آلبوم خود را به نام شهر دل به بازار موسیقی روانه کند. این آلبوم شامل اجرای اشعار مولانا با آهنگسازی یزدانی بود. در سال ۱۳۸۲ و پس از آشنایی با یغما گلرویی طی همکاری مشترک با او آلبوم پرنده بی پرنده که در ابتدا کپ نکنید نام داشت را روانه بازار کرد.
او در حال حاضر به یکی از بهترین و پرطرفدارترین خواننده ی ایران تبدیل شده است.

بنیامین بهادری خوانندهٔ ایرانی موسیقی پاپ است. وی تاکنون دو آلبوم به نامهای بنیامین ۸۵ و بنیامین ۸۸ عرضه کرده و چندین تک‌آهنگ نیز ارائه داده است. وی تاکنون در چندین کنسرت در ایران و خارج از ایران به اجرای زنده برنامه پرداخته است.
وی  از کودکی علاقه بسیاری به فراگیری موسیقی داشت. ۱۶ ساله بود که به شعر و موسیقی روی آورد در سن ۱۹ سالگی به فراگیری گیتار پرداخت و قبل از شروع به کار حرفه‌ای به مداحی می‌پرداخت و سپس به صورت حرفه‌ای آهنگ سازی را شروع کرد در این مدت در چند آهنگ و ترانه با خوانندگان دیگر موسیقی پاپ همکاری داشت و یک آلبوم به نام گلهای رنگین کمان برای کودکان ساخته و سرانجام با آلبوم ۸۵ خوانندگی را بصورت حرفه‌ای آغاز کرد.

سیروان خسروی خواننده سبک پاپ، تنظیم کننده، آهنگساز ، صدابردار و ناظر ضبط است. او تا کنون آلبوم‌هایی نظیر تو خیال کردی بری، ساعت ۹ و جاده رویاها را منتشر کرده است که با استقبال زیادی روبرو شده است.
وی در ۱۶ سالگی زیر نظر کاوه یغمایی با اصول نوازندگی کیبورد و سبک راک آشنا شد. او مدتی بعد به همراه ۴ نفر از دوستان خود یک گروه راک زیر زمینی را تشکیل داد که در آن به اجرای قطعات گروه‌های مطرح راک نظیر بیتلز، پینک فلوید، دایر استریتس و
Police و... می‌پرداختند. او پس از یک سال همکاری در گروه از آنها جدا شد. سیروان همراه گروه کاوه یغمایی در دو کنسرت سال‌های ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ به عنوان نوازنده کیبورد در آن حضور داشت که این تنها اجراهای سیروان به عنوان نوازنده بر روی صحنه بوده‌است.

خشایار اعتمادی یکی از بهترین خواننده های موزیک پاپ ایران می باشد.وی خواننده نخستین آلبوم موسیقی پاپ بعد از انقلاب اسلامی است.
او در ۴ سالگی كار با ملودیكا و در ۵ سالگی كار با آكاردئون را آموخته‌است. اعتمادی در سن ۶ سالگی خوانندگی را شروع كرده و در ۱۳ سالگی شروع به یادگیری و نواختن پیانو كرده است. خشایار اعتمادی، فعالیت در عرصه موسیقی را از پانزده سالگی شروع كرد. از سال ۷۴ با از پنهان حافظ وارد دنیای موسیقی شد و با خواندن ترانه بارون با شعری از شاملو به شهرت ‏ رسید. ‏
در مجموعه آهنگ های منتخب حاضر سعی شده بهترین و پرمخاطب ترین آهنگ های خشایار اعتمادی گردآوری شود

بابک جهانبخش از خوانندگان پرمخاطب موسیقی پاپ ایران و به سلطان احساس معروف است. بابک جهانبخش نوازندگی پیانو را از ۵ سالگی زیر نظر استاد آلمانی در مدرسه موسیقی آزاد شهر بوخوم آلمان آغاز نمود و بعد از تحصیلات پدرش و بازگشت به ایران، علاقه خود را به موسیقی بیشتر دید و به صورت جدی تر موسیقی شرقی را دنبال کرد. اولین کسی که او را به خواننده شدن تشویق کرد مرحوم مجتبی میرزاده آهنگساز قدیمی بود.
در مجموعه ی حاضر سعی شده بهترین آهنگ های این خواننده ی محبوب کشورمان گردآوری شود.

رضا صادقی، یکی از بهترین خواننده های موسیقی پاپ ایران می باشد ایشان در ۲۵ مرداد سال ۱۳۵۸ در بندر عباس به دنیا آمد. ابتدا کار خود را با تلاوت قرآن آغاز کرد و سپس علاقه مندی او به موسیقی موجب شد که او مسیرش را به آن سمت تغییر دهد.
آغار معروفیت او به ترانهٔ مشکی رنگ عشقه در آلبوم مشکی رنگ عشقه بر می‌گردد. وی پس از مشکی رنگ عشقه آلبوم پیرهن مشکی را بصورت رسمی ارائه کرد. آلبوم وایسا دنیا دومین آلبوم رسمی وی بود که موجی عظیم ایجاد کرد و برترین آهنگ دهه ۸۰ ایران شد.
در مجموعه منتخب حاضر، سعی شده بهترین آهنگ های این خواننده ی محبوب گردآوری شود.

زنده یاد ناصر عبداللهی یکی از بهترین خواننده های ایران بود. ایشان در ترانه‌های خود از کسی تقلید نمی‌کرد و صدایی منحصر به فرد داشت . بیشتر اشعار ترانه‌های او از سروده‌های محمدعلی بهمنی بود. در کار موسیقی به گفته خود وی تحت تأثیر سبک موسیقی ابراهیم منصفی بود طوری که در سال‌های آغازین کار هنری ترانه‌های منصفی را بازخوانی می‌کرد.
در مجموعه حاضر سعی شده به یاد ماندنی ترین آهنگ های ایشان گردآوری شود.

محسن چاوشی موسیقی‌دان، ترانه سرا، آهنگساز ،تنظیم کننده و خواننده پاپ و راک ایران است. فعالیت حرفه ای خود را در زمینه موسیقی در سال 82 با آلبوم نفرین آغاز کرد که با استقبال مردم روبرو شد و تا به امروز یکی از پیشگامان موسیقی داخلی بشمار می رود.
در مجموعه حاضر سعی شده بهترین آهنگ های این خواننده محبوب گردآوری شود.

سامی یوسف با نام اصلی سیامک رادمنش (زاده تیر ۱۳۵۹ در تهران) تهیه‌کننده، آهنگساز، ترانه‌سرا و خواننده اهل بریتانیا است که در ترانه‌هایش به مضامین اسلامی می‌پردازد. او از سوی مجله تایم به عنوان «بزرگترین ستارهٔ راک اسلام» و از سوی مجله گاردین «ستاره راک مقدس» معرفی شده‌است.

سامی یوسف در بیوگرافی وبگاه رسمی‌اش، خود را یک «مسلمان بریتانیایی» معرفی می‌کند.
یوسف در تهران و از والدینی ایرانی با اصلیت آذری زبان زاده‌شده‌است. او در کنفرانسی خبری در جمهوری آذربایجان گفته: «د‌و پد‌ربزرگ من اهل باکو هستند‌. آنها به تبریز مهاجرت کرد‌ند‌ و البته من د‌ر سال ۱۹۸۰ د‌ر تهران متولد‌ شد‌م. بعد‌ا ما به انگلستان مهاجرت کرد‌یم و من آنجا بزرگ شد‌م.» نام او د‌ر واقع «سیامک راد‌منش» است. پد‌ر وی، آهنگساز، ترانه‌سرا و موزیسین مشهور ایرانی مقیم بریتانیا، بابک رادمنش می باشد. اگر چه او چندین بار درباره این که پدرش آهنگسازی مشهور است گفته است، اما هیچ نامی از وی نبرده و حتی در پاسخ به خبرنگاری مصری گفته «خواهش می‌کنم د‌رباره پد‌رم نپرسید‌.» او تا کنون در سه ترانه اش به زبان فارسی خوانده است و برای دو تا از آنها به نامهای مادر و به سویم آمدی موزیک ویدئو ساخته است.

اگرچه از زمان که انتشار نخستین آلبومش‌، د‌رباره ایرانی بود‌نش صحبت کرد‌ه بود‌، اما به مرور زمان‌ آذری‌بود‌نش را پررنگ‌تر کرد و کمتر د‌رباره ایرانی بود‌نش صحبت کرد.
سامی یوسف معتقد به اینترناسیونالیسم اسلامی است و اصراری به بر اصلیت ایرانی خود‌ ندارد، شاید از آن جهت که می
خواهد ستاره موسیقی جهان اسلام باشد.

آلبوم‌های موسیقی:
- سامی یوسف در سال ۲۰۰۳ اولین آلبومش را با عنوان «المعلم» عرضه کرد.
- سامی یوسف دومین آلبوم خود را در سال ۲۰۰۵ با نام «امت من» منتشر کرد. ترانه «صلوات» از همین آلبوم برای فیلم «بادبادک باز» به کارگردانی مارک فورستر انتخاب و قرار بر این شد که سامی یوسف ترانه جدیدی را هم برای تیتراژ پایانی این فیلم آماده کند.
- در ژانویه ی سال ۲۰۰۹ آلبومی به نام «بدون تو» از طرف شرکت ضبط موسیقی طرف قراردادش منتشر شد، که جعلی است و سامی یوسف اعلام کرد که این آلبوم سومش نیست و در واقع نمونه کامل نشده آلبوم جدیدش است که بدون اجازه و خواست او وارد بازار شده است و سبب قطع همکاری اش با شرکت "
awakening
" شد.
- آلبوم سوم سامی یوسف به نام «هرجا که هستی» در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. او در این آلبوم به بحث‌های فلسفی پرداخته و از هویت مسلمانان و تأثیرات جهانی‌سازی ترانه‌هایی خوانده است. از نکات جالب در این آلبوم استفاده از ترانه هایی به زبان های فارسی، ترکی، اردو، مالایی علاوه بر زبان های انگلیسی و عربی است.