مردي براي تمام فصول

تازه ها

مردي براي تمام فصول

نظرات ()

زنده ياد دكتر صادق طباطبايي روز گذشته در آلمان و در سن 71 سالگي درگذشت.

شايد بيشتر ما و خوانندگان اين سطور ايشان به دليل نسبت نزديك با امام موسي صدر( خواهرزاده امام موسي صدر) يا نزديكي به بيت امام خميني بشناسند. اما در پس صورت و سيرت نيكو ،  بـُعد ديگري از شخصيت برجسته ايشان نهفته است كه براي ما اهالي هنر دانستن آن خالي از لطف نيست.

ايشان علاوه بر اينكه نوازنده چيره دستي در پيانو بوده اند، با ظرايف و دقايق موسيقي دستگاهي آشنايي داشته حتي به توصيه زنده ياد استاداحمد عبادي، سبك نوازندگي استاد مرتضي خان محجوبي را نيز نزد خانم فخري ملك پور فراگرفته بود. منزل ايشان همواره محفلي براي اساتيد موسيقي بوده و جالب است بدانيم كه آثار متعددي با صداي استاد شجريان ، استاد حسين قوامي و همچنين با همراهي ساز استاد مشكاتيان و محمدموسوي و پرويز ياحقي ضبط كرده كه متاسفانه اجازه انتشار آن ها را نداند. برادر ايشان مرتضي طباطبايي آواز مي خواند وآثاري هم با صداي وي ضبط شده است.

مورد قابل توجه و مهم ديگر مامني بود كه زنده يادطباطبايي براي اساتيد موسيقي ايجاد كرده بود بويژه  در دوراني كه موسيقي مورد هجمه شديد قرار داشت.حتي به روايتي ، گويا، اولين كار مشترك استاد شجريان و زنده ياد استاد مشكاتيان و ناصرفرهنگ فر كه  به نام آستان جانان و به همت ايشان و در سفارت ايتاليا برگزار شد، فصل تازه اي را در فعاليت هاي موسيقي بعد از انقلاب گشود به همت و حمایت ایشان انجام شد.

روحش شاد...